Op weg naar De ZON....

Week 3 en 4

Donderdag 14 maart

Vandaag geprobeert om Valencia binnen te komen maar dit was fout idee, parkeren was zowizo al niet mogelijk en al zeker niet met een camper van 7 m lang dus na 2 uur proberen dan toch maar het hazenpad gekozen en richting een volgende bestemming. We hadden iets gezien in Discovery Espana een plaatsje bij Cullera en na eerst een bezoek aan aldi en lidl rijden we naar onze bestemming; gewoon prachtig op 5m van de zee en er staat niemand kies maar waar je wil staan. We brengen de rest van de dag door met wandelen en genieten.
Vrijdag 15 maart

's Morgens ontbijt met zicht op de zee en dan overleggen wat we gaan doen. We trekken richting Javea waar we terecht komen in het mondaine Knokke leuk om te zien en een leuke plaats om te staan voor één nacht. We wandelen langs de boulevard en eten onze eerste helados op een terras in de zon. Tijdens het koken voor de avond maaltijd kom ik tot de ontdekking dat we zonder gas zitten dus morgen op zoek naar Lpg. 's Avonds doen we nog een terrasje bij het uitlaten van de hondjes.

N 39°08' 04'' W -0° 14' 08''

N 38,29930 E -0,52856
zaterdag 16 maart

We willen verder richting Murcia dus rijden maar. Onze eerste zorg is nu om Lpg te kunnen tanken en dat blijkt toch niet zo eenvoudig te vinden. Door het vele negeren van de aanduidingen van de gps begint deze op een bepaald moment tegen te werken, vermits we het rijden moe worden zetten we ons aan de kant en proberen via internet toch een adres voor lpg te vinden en ja hoor gevonden en nog kort bij ook.Willy probeert terug op de goede richting te komen maar de gps blijft tegenwerken dan maar even op het gevoel afgaan richting kust en bij een rotonde ter hoogte van Alicante vliegveld zien we camperplaatsen bij de kust op 5m van de zee. Ok dat is ons plaatske. We bekijken de kaart en uiteindelijk zijn we op 40 km van de markt die ons door vrienden werd aanbevolen.
Zondag 17 maart

Om 7 uur vertrekken we naar de markt Guadamar de Segora N38 03 29 E-0 40 17 bij aankomst is het 8 uur dus eerst even broodjes bakken en ontbijten tegen 10 uur gaan we de markt op, leuk echt de moeite om te zien alles is te koop. Het ontbijt had echt niet nodig geweest want voor 3€ heb je hier een echt Engels ontbijt een hele leuke uitstap. Bij nader inzien geen luxe dat we hier zo vroeg waren want het word hier cht pokke druk.Na de middag rijden we naar Los Ramos een camperplaats midden tussen de citrusbomen met veel faciliteiten. Er wordt gelijk veel aktie ondernomen: wassen poetsen opruimen ramen langs buiten gewoon alles wordt onder handen genomen en dan wordt er siesta genomen (voor de rest van de dag).

N 38.00721 W -1.04367

Maandag 18 maart

Vandaag opgestaan met prachtig weer. Na het ontbijt gaan we boodschappen doen en daarna terug naar de camperplaats en genieten van de zon Op de middag meten we hier 28° en we zitten buiten. We eten gegratineerde mosselen buiten op het terras en blijven gans de middag buiten. 's Avonds om 19 uur eten we nog buiten en is de temperatuur 21°. We hebben dus de zon gevonden en genieten ervan met volle teugen
Dinsdag 19 maart

Na het ontbijt is het tijd voor wat cullinaire werk, vermits we op visite gaan bij vrienden in Murcia, Thomas en Diane ga ik een heerlijke bouillabaise maken met lekker verse vis, en al snel ruikt de camperplaats overheerlijk iedereen kijkt rond vanwaar die geur komt.Ik maak er ook nog een voorgerechtje bij met escargots en de maaltijd is klaar. Tegen 14 uur worden we verwacht in Murcia. Het verblijf van Thomas en Diane is prachtig een mooi appartement op het complex van het golfterrein. Ze nemen ons mee naar hun favoriete tapasbar in de buurt Casas Del Collado het is hier vandaag geweldig druk (vaderdag) maar gezellig we drinken er een lekkere huiswijn met superlekkere tapas. Na even overleg door Diane met de eigenaar mogen we hier vannacht parkeren om te overnachten daar dit op het golfterrein niet mag. Terug op de golf nog een wandeling en dan een bouillabaise en de dag is rond. Nog een ritje naar de parkeerplaats en dan naar bed.

N 37,90616 E -1,05253
Woensdag 20 maart

Vandaag gan we samen met de trein naar Carthagena de rit verloopt vlot en in Carthagena krijgen we een prachtige rondleiding door Diane de mooiste plekjes en een boottocht laat ze ons zien . 's Middags eten we tapas op een terras en daarna nog een stuk stadswandeling gewoon een prachtige dag dit hadden we nooit zonder gids Diane gezien. Terug op het golfterrein nog een avondmaal en dan nemen we afscheid terug naar ons parkeerplaatske. Dit is een plaats om te onthouden en om zeker terug te komen de tapas en het eten in deze zaak zijn gewoon fantastisch en het onthaal hartelijk. Als je in de buurt van Murcia een slaapplaats zoekt is dit een aanrader.
Donderdag 21 maart

Vroeg opgestaan om Murcia te bezoeken na een klein half uurtje zijn we in Murcia en na het ontbijt gaan we gewapend met een kaart van Diane op pad. We zien mooie dingen maar Murcia is niet een stad die ons kan bekoren te groot en te druk. Na de middag rijden we naar de kust een plaats Aguilas mooi tegen de zee in een baai op het strand. Leven als god in Franrijk is fantastisch maar leven zoals St niklaas in Spanje mag er ook zijn

N 37,38038 E -1,62994

Vrijdag 22 maart

Vandaag prachtig weer en een mooie camperplaats dus we blijven een dag staan lekker niksen. Ik ruim een beetje op en lees wat, Willy besluit met ons twee oudste hondjes een berg te beklimmen en wat foto's te maken . Verder houden we het vandaag rustig. 's Avonds kom ik tot de ontdekking dat de zon me lelijk te pakken heeft en ik heb er serieus last van, rode kop en rode benen.
Zaterdag 23 maart

Na het ontbijt gaan we winkelen en vermits het weer wat winderig is en bewolkt besluiten we om een eind te rijden. De temperatuur is nog steeds goed dus we nemen de kustweg gewoon prachtig, we rijden langs de AL7107 en komen echt fantastische plaatjes tegen 's middags stoppen we op een strand in een baai en na de middag rijden we nog een uurtje verder dwars door het Parc Natural Cabo de Gata Nijar tot bij het begin van Almeria daar parkeren we ons als echte toeristen op de boulevard een leuke plaats en geen mens die er iets van zegt.
Zondag 24 maart

Na het ontbijt op de boulevard trekken we verder richting zuiden. We rijden letterlijk door een plastiek stad kilometers en kilometers met niet anders dan serre opgebouwd in plastiek ongewild komen we terecht op de grote route Mediterraneo die ons langs prachtige zichten brengt we stoppen even in Roquetas de Mar voor koffie en dan nog een uurtje verder langs de baan een afslag met een kleine boulevard een schattig piep klein dorpje. La Mamola we parkeren ons op de boulevard net voor een bar met terras. We gaan er koffie drinken en een tapa eten en de dame in kwestie blijkt een Engelse te zijn. Na onze vraag of we hier vannacht mogen blijven staan blijkt dit geen probleem te zijn dus weer een luxe plaats om te overnachten.
Maandag 25 maart

Vandaag trekken we richting Nerja we rijden voorbij prachtige zichten en kleine dorpjes. Het weer is prachtig en we genieten met volle teugen. Bij aanomst in Nerja vinden we een parkeerplaats aan de rand van de stad. We maken een stads-wandeling en drinken iets op een terrasje. Na de middag houden we siesta. Nerja is voor de echte toeristen een leuke plaats maar wij missen het pitoreske desondanks toch leuk om hier eens te zijn
Dinsdag 26 maart

We vertrekken vroeg naar de markt van Nerja en hebben inderdaad een mooie parkeerplaats We ontbijten gezellig met zicht op de markt waar de bedrijvigheid steeds toeneemt. Een leuke markt en we blijven hier hangen tot na de middag. Op aanraden van Maria trekken we naar Frigiliana. Ze had er wel geen rekening mee gehouden dat wij met een iets groter ding rijden dan zij en het dus wel een heftige weg is om te doen maar wel de moeite. In Frigiliana nemen we het toeristentreintje daar de straatjes te veel klimwerk voor mij is, voor €3 rijd de trein met ons langs de mooiste plekjes en het is echt fantastisch dus Maria bedankt voor de tip.In de late namiddag rijden we naar Granada. We landen op een camping buiten Granada waar we direct een paar onleuke verrassingen krijgen. Het weer is er koud en vochtig, in het Alhambra mogen totaal geen honden binnen, op de bus naar Granada mogen wel honden maar ze moeten in een handtas dus even organiseren.

Woensdag 27 maart

Na een goede maar vochtige nacht (Regen) worden we wakker voor het eerst in weken met een grijze sombere lucht, het is koud , en heel vochtig. Bij het ontbijt besluiten we om toch maar Granada over te slaan want het is hier echt geen aangenaam weer. Na de middag trekken we dus terug naar de kust ZON!!!!!!!!!!!!!! We rijden tot Malaga en vinden toch een leuke plaats om te staan, Je merkt wel dat de drukte voor het paasweekend op gang komt.

Vergeet niet om iets in ons gastenboek te schrijven