Op weg naar De ZON....

Week 7 en 8

Donderdag 11 April

De overnachting in Aljezur is echt prachtig pikke pikke donker alleen de sterren en het bruisen van de oceaan. We blijven vandaag hier. Willy maakt een bergwandeling en ik hou het bij een strandwandeling. de uitzichten die je hebt zijn echt specktakulair. Het weer is prachtig en we zitten voor de rest van de dag in het zonnetje dus mijn gezichtje kleurt weer mooi rood. Gisterenavond hebben we een vos gezien op de camperplaats en dus zitten we nu een ganse avond met het fototoestel in de aanslag klaar maar vosje laat zich niet zien

N 37.31690 E -8.80268

Vrijdag 12 april

We trekken vandaag richting Almograve en eten een boterhammetje met een prachtig uitzicht op rotsen en oceaan. Voor de avond hebben we iets gevonden ook bij de kust,Lagoa de santoa Andre zoals de meeste plaatsen waar we de laatste 100 kilometer door gereden zijn echt troosteloos. We besluiten om een camping op te zoeken bij Lassabon duur maar het moet dan maar. We wandelen richting boulevard en strand en gaan daar een hapje eten. We zijn het beidde eens dat het laatste stuk van Portugal wat we nu gedaan hebben ons niet bevalt en we beslissen dan om van hier uit terug Spanje in te rijden. Het zuiden van Portugal zullen we zeker nog terug doen maar de rest is niet ons ding

N 37.64851 E -8.80526
Zaterdag 13 april

Vandaag met de neus terug richting Spanje . We doen de ettape in twee dagen en vandaag is onze laatste stop in Portugal Estremoz een prachtig oud dorp met een mooi marktplein en midden op dat marktplein mag je de camper zetten een heel speciaal iets

N 38.84320

W -7.58672

Zondag 14 april

We hebben vannacht fantastisch geslapen en na het ontbijt rijden we richting Don Benito Het weer is prachtig en we rijden langs een mooie streek. De camperplaats is ok de stad zelf is niet zo bijzonder we maken een wandeling en genieten van een terrasje.
Maandag 15 april

Na het ontbijt lopen we even over de markt en dan gaat het richting Caceres. De camperplaats ligt op 800 m van de oude stad. Een ruime en rustige plaats met loosput.We trekken onze stapschoenen aan en wagen ons aan de klim van de oude stad, gewoon prachtig en overal waar we kijken zien we ooievaarsnesten. Wanneer we terug keren aan de camperplaats staan ze aan te schuiven voor een plaatske het is hier dus gekend en een plaats om te onthouden.

N 39.48027 E -6.36879

N 40,48824 W -6,36879
Dinsdag 16 april

Na een goede nachtrust wordt onze camper even onderworpen aan een schoonmaak buurt en dan gaat het richting Plasencia. Een mooie route en ook een mooie stad. Het is markt en dus enorm druk maar ondanks de drukte vinden we een parkeerplaatsje en kan onze stadswandeling beginnen. Ik loop eerst even het toeristisch kantoor binnen en daar krijg ik veel informatie, ook op de vraag voor een overnachtingsplaats gewoon prachtig.
Woensdag 17 april

We vertrekken redelijk vroeg richting La Alberca de route loopt langs kleine baantjes en het dorp zou nog in de oorspronkelijke staat zijn. De weg die we volgen wordt alsmaar mooier en hoger. De zichten zijn adembenemend en we stoppen waar het kan om een foto te nemen.Bij aankomst blijkt het dorp op een hoogte van 1300 m te liggen en een totaal oppervlakte van
60 km² er wonen 1192 mensen. Het ganse dorp ruikt naar het gerookte van Iberia hammen en de keuze is dan enorm. We kopen dan ook een ham en ze wordt bij de camper geleverd.

N 40.95748 E -6.11552

Donderdag 18 april

Na het ontbijt trekken we naar Salamanca. De camperplaats die aangegeven wordt bij Nkc is inderdaad prima om de stad te bezoeken maar om te overnachten zien we het echt niet zitten. Dus op zoek naar iets anders. Eerst bewonderen de stad die echt wel mooi is maar druk en groot en we leggen natuurlijk meer afstand af dan gepland. Vermits we reeds een paar dagen na elkaar iets bezocht hebben en ik toch redelijk moe ben besluiten we om de geplande route te wijzigen en een dag rust in te lassen. We gaan naar Bretonico een klein niets omvattend dorpje maar een camperplaats die beter is dan een 5 sterren camping.

N 41.88713 E -5.75537

Vrijdag 19 april

Vandaag rijden we richting de kust meer bepaald Gijon. Zoals gewoonlijk zo weinig mogelijk snelweg en dit brengt ons op een bepaald moment over een prachtige bergpas . Het is gewoon machtig we gaan zelfs door de sneeuw daar wordt een mens even stil van. Op een bepaald moment nemen we de N630 die gaat tussen Larobia en Campo Manes De moeite!!!!
zaterdag 20 april

De kust is mooi maar zeer onvriendelijk naar campers toe je mag en kan nergens parkeren, overal wordt je verwezen naar campings en deze liggen dan weg en ver weg van de kust. We houden niet van campings en besluiten daarom het over een andere kant te gooien en door de Pyrineeën terug naar Toulouse te gaan dus kiezen we een route die in die richting gaat, we rijden naar Cabarceno een camperplaats bij een safariparkje en in het dorp staan 7 huizen waarvan 5 horeca zaken. Een leuke plaats om te staan aan een klein meertje en we hebben er heerlijk gegeten.
Zondag 21 april

rijden een lange rit naar Vitoria Geitz, de route is mooi maar de camperplaats zielig en de stad niet aantrekkelijk rijden verder naar Logrono. Deze camperplaats is niet veel beter maar de stad ziet er goed uit. Dus morgen kijkje nemen

Maandag 22 april

Na het ontbijt zoals echte toeristen de stad in. Oh wat een teleurstelling, het groen en de parken rond de stad zijn echt mooi maar de stad zelf is troosteloos, we wandelen toch eens rond en drinken een koffietje en dan naar de camper. We zetten onze weg verder naar Santa Cruz de la Sesos een oud klooster. De route is prachtig via de N132 komen we door kleine dorpjes en langs het embalsa de Yesa een prachtig meer en dan gaan we de bergen in een mooie klim om te overnachten . Een geluk we moeten deze klim niet wandelen. Het is hier prachtig we staan op 1200m en je hoort alleen de vogeltjes. Jammer, we mogen hier niet overnachten dus moeten we richting Jaca waar we stoppen op een parking voor bussen

Dinsdag 23 april

We hebben gans de nacht niets gehoord en dus goed geslapen We gaan op zoek naar de Mercadonna want morgen gaan we de bergen in. Mercadonna gesloten volgende supermarkt gesloten, ok het is een feestdag dus geen boodschappen. Dan maar direct naar de camping want er moet gewassen en gepoetst worden.
Woensdag 24 april

Ons campertje is weer helemaal Spic en Span en we trekken naar Fabreges maar eerst boodschappen doen. De aangegeven supermarkt blijkt niet meer te bestaan dus moeten we helemaal terug naar Jaca want zonder proviand de bergen in dat zien we niet zitten. En dan begint onze tocht kilometer na kilometer verslinden we de Pyrineeën en bij mij worden de angstmomenten steeds groter en groter maar ik probeer niets te zeggen en toch te genieten. Het probleem is ook dat ik mij een heel ander beeld van die bergen had gevormd dus ik was ook nog wat teleurgesteld .
Het wordt stijler en Willy doet echt alle moeite om voorzichtig en zacht te rijden maar wanneer we beginnen aan Col d'Aubisque beginnen ga ik echt dood van de schrik. Wanneer Willy besluit om terug te keren is het voor mij gedaan, ik verstijf letterlijk en figuurlijk van de schrik en kan op niks of niemand nog reageren. Willy brengt ons terug naar beneden waar we een camperplaats vinden in Lasurn. We gaan even wandelen en een zonnig terrasje doen en ik begin te bekomen, wel een ervaring die ik nooit meer wil meemaken

N 42.94215 E 0.28504

Donderdag 25 april

Na het ontbijt rijden we richting Campan Payolle. Willy rijd heel voorzichtig en naar mate de tocht vordert betert de schrik bij mij. De routeplanner wijst ons langs Col du Tourmalet maar als we bijna bij de col zijn blijkt deze gesloten te zijn we moeten dus terug. Dan maar via Lourdes, we stoppen in een bliksem bezoek om een internetkaart van Orange te kopen en dan verder. Het weer is prachtig en de camperplaats en omgeving zijn super mooi

Vergeet niet om iets in ons gastenboek te schrijven