Op weg naar De ZON....

Week 5 en 6

Donderdag 28 maart

Vandaag rijden we een mooie weg langs de kust richting Gibraltar de bedoeling is om onderweg ergens te parkeren maar naar mate de dag vordert neemt de drukte toe daar nog het prachtige weer bij en de hoop op een leuke plaats is weg. We rijden dan toch door naar Gibraltar waar we onverwachts een goede plaats vinden voor €3 per dag.
Vrijdag 29 maart

Vandaag prachtig weer en we bezoeken Gibraltar het is gewoon prachtig dit wil je voor geen geld missen. Tegen 14u zijn we terug aan de camper en de tong hangt op onze schoenen maar wel een prachtige uitstap. De rest van de dag blijven we hier het is mooi weer (27°) en rusten uit.

N 36,15816 W -5,34358

Zaterdag 30 maart

We rijden richting Cadiz en genieten van de mooie uitzichten we willen ook via Tarifa gaan maar om te overnachten is dit geen goede plaats te vol. We wandelen even rond doen een terrasje en trekken dan verder naar Cadiz. Van op de baan zien we een wit dorp en vermits mijn vriendin Maria heeft gezegd dat die over het algemeen heel mooi zijn rijden we er naar toe het blijkt Vejer de la Frontera te zijn stijl omhoog maar prachtig. Boven aangekomen in het dorp is er feest we zoeken een parkeerplaats en op het moment dat we die vinden komen er twee agenten ze vragen of we willen blijven staan om te overnachten en ja dus wijzen ze ons een betere plaats wel worden we verwittigd dat het feest is en er mogelijk geluidshinder kan zijn ok dat nemen we erbij.

We maken een stadswandeling en komen midden in het feestgedruis kinderen die vechten met een nepstier leuk maar veel lawaai, in een straatje buiten het lawaai doen we een terrasje en deze man verteld ons dat er zondag een stieren rodeo in de straatjes is en die begint om 12 uur. Dus vroeg gaan slapen en vroeg weg voor de drukte begint.Tot middernacht gaat alles goed en dan begint er herrie en lawaai op de parking te komen het wordt alsmaar luider en heftiger dat is dus het feest waar de agenten op doelden.Rond twee uur is het een ware hel en er wordt op de camper geklopt en gestampt horen en zien vergaat.Blijkbaar toch één van de feestneuzen die medelijden met ons had en de politie had gebeld. Zes agenten komen ons bevrijden we worden de parking afgeleid en het dorp uit. Bibberend van schrik zoeken we een plaats om nog enkele uren te slapen Wit Dorp :Voorlopig Niet Meer
Zondag 31 maart

Na een woelige nacht worden we wakker met nat grijs weer bah ni leuk. Bij een grondige inspectie door Willy blijkt dat ons campertje de agressie goed doorstaan heeft en geen schade heeft.We trekken naar Jerez de la Frontera en rijden via Cadiz deze lange smalle stad is leuk om te zien maar het regent pijpestelen en dus rijden we verder. In Jerez de la Frontera rijden we rond maar parkeren is echt hopeloos en vermits we allebei even rust willen na al de stress van de voorbije nacht besluiten we naar het kustplaatsje Sanlucar de Barrameda aan de monding van rio Guadalquivir te rijden zalig rustig zicht op zee en dicht bij het centrum een plaats om een nacht te blijven. 's Avonds gaan we eten in een cerveseria heerlijke tapas en we vermaken ons kostelijk.

N 36,78333 W -2,63559

Maandag 1 april

We hebben ondanks de felle wind goed geslapen en zijn terug uitgerust.Na een paasontbijt trekken we naar de stad op 700m. Straatje in en straatje uit en natuurlijk klimmen we weer en voor we het beseffen hebben we er weer een hele tocht opzitten. Het is een leuk en gezellig stadscentrum en tot onze verbazing is paasmaandag in Spanje geen feestdag. Terug bij de camper eten we een broodje en voor de rest van de dag genieten we van de zon onze barhometer geeft 25° in de schaduw dus heerlijk zonnetje. Ook vanavond blijven we hier staan
Dinsdag 2 april

Tijdens het ontbijt 2 minuten stevige regen en dan stralend weer. We rijden naar Chipiona 10 km terug richting Cadiz Een klein kustplaatsje bekend om zijn stenen vuurtoren de op 2 na hoogste ter wereld en dit 70 m hoog. De vuurtoren telt 344 trappen maar deze bezoeken is op het ogenblik niet mogelijk hij is gesloten. We slenteren verder door het centrum en de winkelstraat valt nog mee maar verder is het stadje dood. Mooie Playa's en een mooie camperplaats maar we besluiten toch om terug naar Sanlucar te gaan en verder van de dag genieten van de zon

Woensdag 3 april

We worden wakker met een licht bewolkte hemel maar de temperatuur is nog steeds goed.Na het ontbijt wandelen we naar de markt, we doen er wat boodschappen pikken een terrasje mee en bij het terug wandelen begint het te regenen. Na de lunch besluiten we om richting El Rocio te rijden en omdat het ophoudt met stil te regenen en er flink wat water valt rijden we vandaag het ganse traject. De camping van El Rocio is prachtig en momenteel heel rustig, ik doe de was en verschoon de bedden en tegen 20 uur is ons campertje weer dik in orde.Morgen een wandeling door het stadje

Donderdag 4 april

We worden wakker en de weergoden zijn niet in hun nopjes, het giet dus er wordt zeer uitgebreid ontbeten en we bekijken de weerberichten op de laptop. Volgens de weerberichten zou het toch moeten opentrekken. En ja hoor je moet geduld hebben maar het begint helder te worden. We gingen een kleine wandeling door El Rocio maken, maar het werden weer vele km en dus besluiten we om vandaag nog een dagje te blijven staan. We vinden het een echte luxe om niet op de tijd moeten te letten we zien wel.

N 37° 8' 29'' W -6°29'27''
Vrijdag 5 april

We vertrekken in El Rocio met een vrij bewolkte lucht maar wel droog weer en de temperatuur is nog steeds goed. We rijden door het natinal parc Donana met een prachtige natuur. We nemen een kijkje in Matalascanas een mooi toeristisch dorpje waar ook een leuke camperplaats is. We vervolgen onze weg en bekijken Mazagon nog even maar dit is echt een spookstad buiten het seizoen en tijdens het seizoen zal je hier wel over de koppen kunnen lopen.

We steken de grens met Portugal over via deze brug. Vermits er redelijk wat wind is is dit een nare ervaring. We rijden Portugal binnen en onze eerste stop is Castro Marim. Tijdens onze wandeling door het dorp bezoeken we het kasteel.Dit dateert uit de 13 eeuw een mooie oude ruine om door te lopen met mooie vergezichten van op de muren. We doen ook ons eerste terrasje en de klik tussen ons en Portugal is gelegd

N 37,22037 W 7,44463

N 37,02606 W -7,83600
Zaterdag 6 april

Onze eerste ochtend in Portugal en de zon schijnt. We rijden via de N125 Naar Alhao daar is een mooie camperplaats en daar willen we een kijkje nemen.Onze eerste wandeling is naar de markt en de vismarkt prachtig . Ik koop een stuk verse rog en fotografeer enkele speciale vissen. Aan de camper staat een oude schoorsteen met bovenop een bewoond ooievaarsnest het is echt fasinerend. In de late namiddag bezoeken we het dorp en op de kerktoren zitten ook twee ooievaarsnesten die bewoond zijn het is gewoon machtig om die vogels bezig te zien. De rest van het stadje is ook leuk om te zien en de eerste kennismaking met Portugal bevalt ons zeer. Ook het weer is super het is nu 20u00 en het is nog steeds 25° dus wij klagen niet.

Zondag 7 april

We hebben redelijk goed geslapen, de baan die naast de camperplaats ligt is toch wel redelijk druk 's nachts. Het is mooi weer en we hebben zicht op een ooievaarsgezin dus besluiten we om hier vandaag te blijven. Na de middag maken we nog een stads-wandeling en verder genieten we van een prachtige dag.

N 37,09265 W -8,31190

Maandag 8 april

Na het ontbijt trekken we verder we moeten drinkwater inslaan dus gaan we op een betaalcamperplaats staan. Ik heb iets gevonden in Vale da Parra een camperplaats All in een leuke mooie nette verzorgde plaats op 2 km stappen van de oceaan en op 600 m van het kleine dorp. Na de middag trekken we richting oceaan en het zicht is prachtig en we kunnen er een leuk terrasje doen. We staan versteld van onszelf , onze wandelingen worden steeds groter en het kost iedere keer minder moeite dus we worden nog echt.
Dinsdag 9 april

Na een heerlijke nachtrust wordt er gedoucht, geloosd en getankt en dan vertrekken we richting Sagres het uiterste punt van Portugal Er zijn op enkele kilometers afstand verschillende gratis camperplaatsen met allemaal mooie zichten.Vermits het weer een beetje overtrokken is besluiten we de camperplaats van Sagres dorp te nemen dan kunnen we ook eens het dorp in wandelen. Tijdens het parkeren worden we verwelkomt door een Belgisch koppel uit Rijkevorsel.Het wordt een gezellige namiddag en er wordt heel wat nuttige informatie over de streek in ontvangst genomen

N 37.00729 W -8.93885
Woensdag 10 april

Fantastisch geslapen. We hebben gisteren vernomen dat er beneden aan het dorp ook een vissershaven is met een vismijn dus gaan we daar vandaag een kijkje nemen. De vissershaven is leuk om te kijken maar op dit moment geen activiteit. We rijden verder naar Gabo de Sao Vincente het uiterste Zuid-West punt van Europa prachtig om te zien maar niet om te overnachten. We rijden verder naar Aljezur waar we een prachtige camperplaats hebben bij het strand dus lekker rustig.
Vergeet niet om iets in ons gastenboek te schrijven