Op weg naar De ZON....

Week 3 en 4 van onze zomer 2014
Vrijdag 20 juni

Vandaag een kort tripje naar het centrum van Sts Marie de la Mer. Bij aankomst zien we dat er markt is dus snel parkeren en dan naar de markt en een wandeling door het gezellige dorp.
Wanneer we terug naar ons campertje gaan komen we twwe Belgen tegen uit de omgeving van Diest. Onmiddellijk een gezellige babbel en die wordt 's avonds verder gezet in de camper.
Zaterdag 21 juni

Vandaag in de voormiddag naar het centrum nog een mooie wandeling maken. We doen nog een terrasje met de buren en nemen dan afscheid.
Na de middag gaan we richting Carry. Een mooie rit die voor een groot stuk door de Camarque gaat. Carry is een klein plaatsje met een grote maar zielige camperplaats. Goed om de nacht door te brengen. Tot groot ongenoegen krijgen we er nog een gratis muziekgeboenk bij dat duurt tot 02 uur dus niet leuk.
Zondag 22 juni

Na het ontbijt een tocht naar een struisvogelboerderij in Pierrefeu een klein dorpje in Aix en Provence Mooie rit en nette plaats om te staan. Ik mag langs de struisvogels wandelen en krijg daarbij nog het bezoek van drie jonge everzwijntjes
Maandag 23 juni

Vannacht goed geslapen enkel even wakker geweest door het bezoek van mama everzwijn.Na het ontbijt trekken we naar La Motte. We vinden het hier niet zo veel dus gaan we verder naar les Arcs Sur Argens eenvoudige maar goed plaats.

Dinsdag 24 Juni

Vandaag rijden we naar St Croix du Verdon een mooie plaats aan het meer. Het dorp is eigenlijk maar enkele straatjes maar leuk om eens door te lopen. De afdaling naar het meer is te stijl dus die doen we morgen.

Woensdag 25 Juni

Het idee om vandaag een flinke plons in het meer te nemen gaat niet door. Vannacht een zwaar onweer gehad en het meer is niet meer zo aantrekkelijk, de temperatuur van het water is sterk gedaald. We trekken verder naar Gordes met een stop in Apt.

Donderdag 26 Juni

Na het ontbijt maken we een wandeling door het mooie Gordes. Het dorp is klein en heel toeristisch maar wel leuk om te zien.
We pikken er nog een terrasje en dan zetten we onze reis verder naar l'isle. Een pracht plaats bij een wijnboer heerlijk rustig en we genieten.
Vrijdag 27 Juni

We trekken naar Greoux les Bains. Een mooie trip Rond de middag komen we aan. Het is een mooi plaatske en de camperplaats is dik in orde. We maken een mooie wandeling en brengen de rest van de dag door in het zonnetje.

Zaterdag 28 juni

Na het ontbijt nog even alles opruimen en enkele boodschappen doen en dan naar St Michel L' Observation waar een kennis van Willy woont. We worden hartelijk ontvangen en onmiddellijk uitgenodigd voor een lunch in de plaatselijke pizzeria. Het wordt een gezellige maar lange lunch. Na de lunch volgen we de heer des huizes naar een plaats om onze camper te parkeren en vervolgens naar zijn prachtig verblijf te gaan. Het is echt adembenemend mooi met alles op en aan zelfs een golfding om te oefenen we zijn echt van onze sokken geblazen.
Tegen de avond terug naar de camper. Vermits we de camperplaats in St Michel niet veel bijzonders vinden trekken we verder naar Villeneuve. We komen voorbij Mane en Fonquiere twee mooie dorpen maar jammer genoeg geen camperplaats. In Villeneuve is de camperplaats gezellig en dicht bij het dorp, we staan er met een achttal campers en naast ons een Nederlands stel. 's avonds is het een jazz optreden in het dorp en we gaan eens kijken. Het optreden is echt top zangeres en muziekant een fantastisch duo. We zitten samen op een terras met het Nederlandse koppel en het is gezellig.
Zondag 29 juni

Wanneer we ontwaken is het regenachtig dus niet leuk, eerst maar eens koffie zetten en ontbijten.Vermits het markt is in het dorp trekken we naar boven voor de markt. Wauw spectaculair drie hele kramen dat was de markt. Teleurgesteld keren we terug naar de camper. In de late namiddag vertrekken we naar Les Mées de camping waar we vorige zomer ook waren. We worden hartelijk ontvangen en kregen terug ons zelfde plaats. In de hoop dat Lambert uit Luik hier ook aankomt instaleren we ons en brengen de rest van de grijze dag binnen door.
Maandag 30 juni

De dag begint een beetje grijs maar in de loop van de voormiddag verandert het naar prachtig weer.We maken een wandeling naar het dorp en doen een terrasje.Na de middag genieten we van de zon en de rust.
Dinsdag 1 juli

Na het ontbijt even de site bijwerken en dan alles weer reis klaar maken. Na een uitbundig afscheid trekken we naar Sisteron. Het is een mooi stadje en we maken een rondrit met het toeristentreintje. De camperplaats is niet veel maar beter dan niets. We hebben hier internet dus zijn we weer blij. Ik zoek de beloofde recepten op voor Chantal en lever een gevecht om ze bijna foutloos te vertalen naar het Frans

Woensdag 2 juli

Na een slechte nacht met veel lawaai doen we de boodschappen en keren we terug naar Les Mées
Donderdag 3 juli

We trekken na het ontbijt naar Auzet daar zou een klein privee dierenparkje zijn. En Willy in zijn ellement we gaan over onze eerste Cols we rijden over Col de Labouret 1240m en Col du Fagnet 1459. We hebben de coordinaten ingegeven in de gps en we volgen braaf. Na een 14 km zien we een bordje: max 2.80m daar passen wij niet onder dus terug. Niet erg want het is een prachtige baan. De weg zelf naar Auzet is adembenemend en het dierenpark is echt leuk we mogen midden in het bos staan PRACHTIG

Vergeet niet om iets leuks te schrijven in ons