December 2015 in Spanje
Zaterdag 28 November

We vertrekken vandaag naar La Marina een plaats op 10 km van Guardamar Del Segura.
Het is een camperplaats met alle faciliteiten niet echt ons ding maar om morgen de markt te bezoeken hebben we veel over.

Zondag 29 november

Tegen 10 uur naar de markt in Guardamar de Segura waar we afgesproken zijn met Thomas en Diane. We ontbijten samen op de markt en vervolgens schuimen we de markt af.Tegen 14 uur zijn we terug aan de camper waar we telefoon krijgen van Jeanine en Hugo. Zij komen naar hier dus Party een gezellige namiddag en avond.

Maandag 30 November

Na het ontbijt rijden we naar Archena. Bij aankomst blijkt het een zeer eenvoudige camperplaats te zijn en het stadje is ook niet veel bijzonder maar het weer is prachtig.
Dinsdag 1 December

Na het ontbijt rijden we naar Canada de Calego een plaats op het strand. Bij aankomst blijken er aardig wat campers te staan en al gauw krijgen we de mededeling dat er normaal 150 staan

Woensdag 2 December

Vandaag wandelen en niksen genieten van een zalige winter

Donderdag 3 december

Vandaag verhuizen we naar Aguilas ook een plaats op het strand
Bij aankomst installeren we ons en zetten ons terras buiten het weer is gewoon prachtig .Ik maak met Jeannine een wandeling langs het strand en het water is zelfs fantastisch

Vrijdag 4 december

Fantastisch geslapen en wakker worden met stralend weer wat wil een mens nog meer.
Vandaag doen we lekker niets en genieten van de zon

Zaterdag 5 december

Na het ontbijt nemen we afscheid van Hugo en Jeaninne. We rijden verder naar Vera Daar is een mooie en gezellige camperplaats als je ze vindt. De rit naar Vera is 30 km dus dat gaat snel, in Vera zoeken we een volledig uur om de camperplaats te vinden en nog niets. Dan plots een reddende Nederlander hij zag dat we zoekende waren en was zo vriendelijk om voor te rijden naar de camperplaats en echt de moeite. Mooie plaatsen vriendelijk onthaal alles super Ik nodig het vriendelijke Nederlands stel uit om iets te komen drinken en het is een gezellige middag

Zondag 6 december

Vermits de sint ons deze nacht vergeten is rijden we naar de markt in Villaricos en doen er een terrasje. Na de middag eten we Paella in het restaurant van de camperplaats super lekker en daarna gaan we op de koffie bij Arie en zijn vrouw

Maandag 7 december

We hebben besloten om dit jaar dan toch eindelijk het Alhambra te bezoeken dus vertrekken we naar Granada op een miniscuul kleine camping maar je moet er iets voor over hebben

Dinsdag 8 december

Vandaag bezoeken we het Alhambra een prachtige bezienswaardigheid Het is de moeite om het te zien maar na al de verhalen die ik al gehoord had is het minder groot dan ik gedacht had

Woensdag 9 december

We laden de smart op en verlaten onze mini camping en rijden naar Fuengirola. Jean Pierre en Rachel hebben daar een kleine camperplaats gevonden en na de middag worden we daar heel hartelijk onthaald. De camperplaats is gelegen bij een manege waar Anna zieke en verwaarloosde paarden opvangt

Donderdag 10 en vrijdag 11 december

Vandaag een gewone rustdag en genieten van de zon Boodschappen doen eten maken en buiten zitten

Zaterdag 12 december

Na het ontbijt trekken we met z'n allen naar de plaatselijke rommelmarkt. En het woord zegt het rommelmarkt we doen er een terrasje en eten sardientjes op de boulevard
Van zondag 13 tot en met woensdag 23 december

We brengen onze dagen door met wandelen, terrasjes en veel plezier
Donderdag 24 december

We brengen de dag door in het zonnetje en 's avonds kerstfeest in het plaatselijk restaurant

Vrijdag 25 december

Vrolijk Kerstmis en we genieten van de zon

Zaterdag 26 december

Vandaag verhuizen we naar Calla De Mijas waar Josseline en Jean Marc ons opwachten.

Zondag 27 december

Vandaag prachtig weer
we maken een wandeling tot op de boulevard en doen een terras

Maandag 28 December

We trekken vandaag met de bus naar het oude Marbella een prachtig oud stadscentrum.

Dinsdag 29 December

We maken een wandeling door Mijas. Wanneer we terug komen is de politie langs geweest. Men mag hier nog maximum 48 uur staan niets buiten zetten en men moet zich registreren in het plaatselijk kantoor anders een boete van €500.
Dan maar terug voor enkele dagen naar de manege

Donderdag 31 december

We staan op met een stralende zon. Het wordt een prachtige dag . We doen weinig maar genieten wel.
De dag eindigt met een fantastische zonsondergang

31 december

We sluiten het jaar af met een lekker etentje bij een plaatselijk Thais restaurant