Maart 2016
Dinsdag 1 Maart

Prachtig weer vandaag. Karin en ik hebben een boottochtje gereserveerd langs de grotten van Lagos en ondertussen spelen de mannen met wat klusjes aan boord.

De grotten zijn prachtig We betalen €12.50 voor een tocht van bijna 1u30 en het is echt de moeite

Woensdag 2 maart tot en met zondag 6 maart

Vandaag verkassen we terug naar Vila Real do Santo Antonio.
Het weer is prachtig en de rit loopt vlot. Bij aankomst is de verrassing groot er zijn nog twee plaatsen vrij dus dat is geluk hebben.

Maandag 7 Maart

Vandaag richting noorden We beginnen met Pomarâo en hebben weer een mooie plaats in Pomarâo
Dinsdag 8 maart

Vandaag een tripje naar Mertola en we rijden langs Mina de Santo Domingos leuke dag en weer prachtig weer
Woensdag 9 maart

We hebben afgesproken met Raph en Karin in Ayamonte om tapas te eten. We rijden door rond 11 uur en maken een tussenstop in Sanlucar voor een terrasje het is een leuke dag

Donderdag 10 Maart

We maken een uitstap naar Serpa en Beja twee plaatsen die leuk zijn om te zien maar niet echt wauw

Vrijdag 11 Maart

Vandaag een rustdag Het is prachtig weer en 's middags gaan we eten bij Maria

Zaterdag 12 Maart

We vertrekken in Pomarâo richting Odrinhas en overnachten in Grandola
Een dorp waar weinig te zien is maar de camperplaats is in orde

Zondag 13 maart

Vandaag rijden we verder naar Odrinhas volgens Maurice de ideale plaats om de buurten van Lissabon te bezoeken en hij heeft inderdaad gelijk. We rijden over de betaalbrug van Lissabon en dit is echt machtig

Maandag 14 maart

Vandaag brengen we een bezoek aan Sintra. Sintra is een geweldig mooi stadje aan de voet van het gebergte met dezelfde naam. We gaan zonder de hondjes. We gaan het office de Toerisme binnen en ontdekken al gauw dat Sintra wel groot is om het even door te wandelen. We beslissen om de sight seeing bus te nemen niet echt goedkoop €18 maar we hebben geen spijt van deze tocht uiteindelijk leggen we 40km af met de bus. Er zijn 2 routes een blauwe en een rode dus een korte en een lange het ticket is voor gans de dag dus hop on hop off.
We beginnen met de blauwe route die gewoon prachtig is en beslissen om uit te stappen in Palacio da Pena

Dinsdag 15 Maart

Vandaag bezoeken we het oude centrum van Sintra en het parque en palacio de Monserrate Het paleis is niet spektakullair maar daar en tegen het park is fenomenaal

Woensdag 16 maart

Vandaag is Lissabon aan de beurt. We hebben pech voor het eerst in maanden staan we in de file dus we komen veel later dan gepland aan in het centrum van Lissabon. De eerste indruk is overweldigend Onze eerste dag in Lissabon is prachtig het weer is fantastisch en we laten ons verleiden om met een TukTuk de stad te verkennen. Het is een ware belevenis We zien veel mooie punten waar we er enkele uit kiezen die we een volgende dag zullen bezoeken

Donderdag 17 maart

Vandaag een trip met de Smart langs de kust van Odrinhas naar Cascais en zo verder terug naar Odrinhas In Cascais stoppen we voor een etentje bij een Indisch restaurant

Zondag 21 maart

Vandaag arriveren Jeanine en Hugo samen met de pupies Luna en Dunia een leuk weerzien en een prettige kennismaking met het kleine grut
Maandag 22 Maart

Vandaag vroeg op en met Jeanine trek ik terug naar Lissabon.
We hebben een prachtige dag maar op maandag zijn wel al de musea gesloten. Het is prachtig weer en we genieten

Dinsdag 23 Maart

Na de middag rijden we naar Sintra om de Moorse Ruïne te bezoeken. Een hele klim maar de moeite

Woensdag 24 Maart

Om 9 uur vertrekken Jaenine en ik naar Belem om het koetsen museum te bezoeken. Het museum is prachtig en bij het buiten komen nemen we een paardenkoets om Belem verder te bekijken

Vrijdag 25 Maart

Na het vertrek van Jaenine en Hugo wordt er een beetje gepoetst en tegen de middag maken we een ritje langs de kust tot Ericeira

Zaterdag 26 maart

Vermits het weer in Noord Portugal niet veel goeds in petto heeft hebben we besloten om terug naar Belgie te gaan via Spanje
We vertrekken tijdig naar Grandola en zijn tegen de middag ter plaatse. Vermts het geen echt mooi weer is en er eigenlijk in Grandola niets te zien is eten we een boterhammetje en rijden verder naar Portimao. We zijn om 16u ter plaatse en het is mooi weer.

Zondag 27 maart

We maken een mooie wandeling en genieten van het mooie weer.

Maandag 28 maart

We rijden verder naar Olhao waar Pezo morgen een date met de kapper heeft.

Dinsdag 29 maart

Pezo gaat naar de kapper en ondertussen genieten wij van het zonnetje op een terrasje

Woensdag 30 maart

Vandaag naar Vila Real waar het bijna leeg is dus de winterdrukte is hier voorbij. Na de middag krijgen we gezelschap van Josseline en Jean Marc en het wordt weer super gezellig