Op weg naar De ZON....

Week 12 en 13 van onze winter 2013/14

Woensdag 19 Februari

Vandaag nemen we afscheid van Ingrid en Kris. Zij kunnen het miezerige weer in Belgie niet missen en keren terug richting Steendorp. Wij trekken terug verder richting Gibraltar , het weer is prachtig en de voorspellingen ook dus wij blij. Bij aankomst in Gibraltar is het markt dus moeten we wachten tot 15 uur om op de camperplaats te kunnen. We zijn niet de enige en wanneer Willy een wandeling maakt telt hij toch een tiental campers die wachten om op te rijden. Om 14u30 rijden we langs achter de camperplaats op en we hebben nog een mooie plaats. Verder van de dag doen we niets enkel nog genieten van de zon.
Donderdag 20 Februari

We maken een wandeling naar Gibraltar en luieren op ons prive terras. Tijdens ons luieren maken we kennis met een ander Belgisch koppel. Ok geen onbekende wel een bekende van Willy die hij 20 jaar niet gezien heeft . Het wordt een gezellige dag. Morgen samen terug een bezoek aan Gibraltar
Bekijk hier de foto's

Camperplaats Gibraltar
Vrijdag 21 Februari

Na het ontbijt worden de hondjes flink uit gelaten en maken we ons klaar voor een bezoek aan Gibraltar. We vertrekken samen met de buren en boeken een taxi met gids. Voor ons is dit de tweede keer en toch genieten we er weer van. Het weer is prachtig het zicht wijds en helder en het gezelschap is ok. We lachen veel en het is gezellig.
Zaterdag 22 Februari

Het weer is prachtig vandaag en vermits we willen genieten wordt het terras uit gezet. Eerst even naar de mercadona. Even bij Clairette vragen of ze iets nodig heeft en dat was geen goed idee. Om 10 uur zaten we aan de aperitief en dit voor de rest van de dag. Het is super gezellig en er wordt veel gelachen. Het was een luie maar gezellige dag.
Zondag 22 Februari

Na het ontbijt nemen we afscheid van Erik en Clairette en trekken we richting Portugal De zon reist met ons mee en het is een leuke rit.We zijn rond 16 uur in Vila Real de Sant Antonio.
Maandag 23 Februari

Vandaag blijven we in Vila Real. Het weer is ok en we maken een flinke wandeling met de hondjes. Na de middag werk ik de site wat bij en bekijk de mail even.

Camperplaats Vila Real
Dinsdag 24 en woensdag 25 Februari

Na het ontbijt rijden we naar Qaurteira voor de markt op woensdag. De camperplaats stelt niet veel voor maar wel goed gelegen om de markt te bezoeken. Na het ontbijt bezoeken we de markt en inderdaad deze is mooi om eens op rond te lopen en je kan er zelfs een terrasje doen. Terug in de camper krijgen we verschillende mensen die reklame maken voor camperplaatsen in de buurt. Eén springt er in het bijzonder uit Motorhomefriends in Albufeira De man spreekt vloeiend Frans en Engels en een aardig mondje Nederlands. De manier waarop hij zijn camperplaats aan prijst is echt aanstekelijk en dus besluiten we om in de namiddag de camperplaats op te zoeken.
We geven de coördinaten in op de routeplanner en we vertrekken eerst mooie baan vervolgens wordt de baan kleiner en kleiner we rijden dwars door een steengroeve en het wordt echt spannend maar eind goed al goed we komen aan op de camperplaats. We worden onthaald door de eigenaar die zich voorsteld als Pedro en zijn echtgenote Mireille een Nederlandse. We krijgen een komplete rondleiding samen met een borrel, koffie en gebak. In shock door zoveel gastvrijheid; je kan het niet anders zeggen. Dit maak je nooit meer mee. Er zijn geen woorden voor. Een super locatie; alle faciliteiten die je maar wensen kan en nog zoveel meer. Douchen of een bad nemen geen probleem gewoon in de prachtige badkamer van de eigenaren letterlijk Mi casa es tu casa Er wordt ons verteld dat we indien we willen gerust morgen de auto mogen nemen om de omgeving te bekijken en dan gooi je maar een beetje benzine in en alles is ok Super lieve uitbaters, niets is teveel. Als je hier komt ga je met tegenzin weer weg. Na te zijn bekomen van het overweldigend onthaal heb je het idee om in een echt paradijsje te zijn.
Donderdag 26 Februari

We zijn ingegaan op het aanbod om de auto te gebruiken en na het ontbijt gaan we op verkenning Als eerste een oude ruïne met een prachtig uitzicht over de omgeving. De ruïne is niet zo bijzonder maar de flora errond is prachtig
Vervolgens rijden we verder naar een klein riviertje met een watermolen ook hier is het weer idyllisch mooi
We rijden verder om Messines te bezoeken. Bij het uitstappen komen we Luciano en zijn echtgenote tegen. Een koppel uit Putte die we in Olhäo ontmoet hebben. Ok dus geen wandeling wel een terrasje en uitgebreidde babbel. Bij het terrasje staat een oude Zundapp geparkeerd die inmiddellijk de aandacht van Willy en Luciano krijgt. Als ook de eigenaar nog op duikt is het pas echt lachen geblazen
Vrijdag 28 februari

Vandaag beschikken we opnieuw over een wagen en we willen nog verder op ontdekking in de buurt. We bezoeken achtereen volgend het dorpje Alte waar het zoals overal kinder carnaval is een leuke ambiance. Het dorpje is klein met smalle straatjes en snel doorgelopen. Vervolgens rijden we naar Rocha da Pena. Een natuurpark een beetje de bergen in. Wanneer we op de kleine wegeltjes komen slaat de verbazing toe. Het is adembenemend mooi. Je kan er met de camper niet komen maar iets dat je wel gezien moet hebben
Na Rocha da Pena rijden we richting Fonte Benemola. De omgeving is prachtig alleen jammer dat je niet dicht bij de bron kan komen met de auto en 4km lopen is echt te ver voor mij omdat we niet kunnen inschatten hoe de weg zou zijn. We rijden terug naar de camperplaats en genieten nog verder van het prachtige weer
Zaterdag 1 maart en zondag 2 maart

Vandaag een echte baal dag. Sinds enige dagen zit er iets in mijn oog en vannacht heb ik echt last gehad dus naar de dokter. De dokter kreeg het er ook niet uit dus doorverwezen naar het hospitaal. Daar eeb zeer goede oogarts en met veel geduld en gepeuter krijgt hij het onding er uit. Er komt nog wel een hele verzorging bij kijken de volgende dagen maar we kunnen er weer tegen en woensdag op controle.

Vermits ik vannacht behoorlijk wakker geweest ben en toch wel pijn gehad heb blijven we vandaag rustig bij de camper.'s Avonds is het Portugese soepavond leuk en gezellig.
Maandag 3 maart

Vandaag een uitstap naar Alvor gedaan, een klein vissersdorpje een half uurtje rijden. Vermits het geen seizoen is is het er redelijk rustig en kunnen we leuk wandelen.Vermits we toch op stap zijn met de geleende auto doen we gelijk ook onze boodschappen

Dinsdag 4 maart

Vandaag onze laatste dag hier. Morgenvroeg trekken we verder. Deze middag nemen we deel aan een heerlijke barbeque. Het eten is heerlijk en de ambiance kan tellen dit was een echte super camperplaats om te verblijven

Het kleine vervoersmiddel van Pedro

Vergeet niet om iets leuks te schrijven in ons