Week 1 en 2

Zaterdag 14 november

Door de gebeurtenissen in Parijs is ons vertrek een beetje twijfelachtig. We nemen kontact op met Jan in Fabas. Dan komt het nieuws dat de grenzen toch open zijn.
Dus starten, om 9u30 rijden we de straat uit richting Bouzy bij een champagne boer. Een prachtige plek bij Herbert Beaufort, een fantastisch onthaal en de champagne is super lekker
Rond 20uur komen Roaz en Jos aan met hun nieuwe aanwinst Choco
Zondag 15 november

We hebben fantastisch geslapen en om 9 uur rijden we verder naar Etang de la Roche onze tweede overnachtingsplaats.
De camperplaats is een idylisch plekje waar we prachtig staan
Maandag 16 november

Na een heerlijke nacht vertrekken we voor 400 km naar Quercy bij een wijnboer eenvoudig maar goed om te overnachten.

Dinsdag 17 november

We zetten onze tocht verder naar Saint Croix Volvestre
Het weer is mooi maar fris, door de zon geeft het toch een zomers gevoel
's Avonds hebben we een gezellig etentje in Tourtouse met Jan en Karin
Wanneer we rond 22u30 terug aan de camper komen hebben we een prachtige sterrenhemel.

Woensdag 18 november

Rond 10 u vertrekken we naar La Jonquera
Bij aankomst plunderen we eerst de supermarkt om dan vervolgens te gaan eten in El Buffet Libre
Wat ons vooral opvalt is dat er overal enorm weinig volk is.
Wanneer ik 's avonds aan een politie agent vraag of we op de parking mogen overnachtenkrijg ik als antwoord:
geen probleem, maar door het weinige volk is hier nu geen bewaking, 4km terug is een camperplaats en daar is wel bewaking We rijden er naar toe en stellen vast dat er maar enkele campers staan

Donderdag 19 november

Vroeg wakker en om 9 uur rijden we naar onze eerste mooie Spaanse camperplek St Feliu de Gexols Tegen 11 uur ter plaatse en we vieren dat met een flesje cava
We maken een wandeling en doen ons eerste terrasje onder een stralende zon
Vrijdag 20 november

We zijn vroeg wakker en ik ga naar de bakker, vermits ik veel te vroeg ben doe ik zoals een echte Spanjaard ik drink een koffie op een terras en dat om 7u45 in het zonnetje.
We rijden naar Vilafrance del Penedes Daar is het morgen markt en uit ervaring weten we dat je dan niet te laat moet aankomen of er is geen plaats.We ariveren op de camperplaats en zijn nr 3 en 4 wanneer we terug komen van onze wandeling staan er 11

Zaterdag 21 november

Na het ontbijt naar de markt en met de nodige terrasjes is dit een leuke bezigheid.
Het is mooi weer maar wel enorm veel wind.
We beslissen dan ook om toch maar door te rijden naar Tortosa, door de harde wind geen aangename rit en in Tortosa kunnen we niet buiten komen.
Zondag 22 november

Lekker uitgeslapen en ontbeten. We maken een wandeling door het centrum en stappen een tapas bar binnen We laten ons gaan aan een heerlijk assortiment tapas. Na de middag rijden we naar National parc de Ebre. We willen vanavond eten in het restaurant bij de camperplaats maar we hebben pech jaarlijks verlof.

Maandag 23 november

Vandaag afscheid genomen van Jos en Rosa en de kleine Choco en dan op zoek naar een garage voor nieuwe remmen. Hier worden we onmiddellijk vriendelijk geholpen en tegen 13 uur rijden we naar San Raphael del Rio. Een nette camperplaats tussen de sinaasappelvelden.

Dinsdag 24 november.

We vertrekken om 9 uur na het ontbijt met de bedoeling om ergens halverwege Benidorm te overnachten. Vermits we mooie grote banen hebben zonder verkeer rijden we in één trek door tot El Campello 20 km voorbij Benidorm een mmoie trip.
De camperplaats is heel eenvoudig maar alles aanwezig, de eigenaar is super vriendelijk.
's Avonds eten we bij de eigenaar een eenvoudige maaltijd maar wel lekker.

Woensdag 25 november

We zijn afgesproken met Kris en Ingrid om naar de markt in Benidorm te gaan. Het is weer een gezellig weerzien en er wordt veel verteld en gelachen We drinken een aperitief aan de gezellige chalet van Ingrid en Kris en gaan eten in het restaurant van de camping het was een gezellige dag
Donderdag 26 november

Vandaag eerst even poetsen en tegen de middag komen Ingrid en Kris op visite Het is weer heel gezellig en we eten bij de uitbater van de camperplaats super lekker en voor een redelijke prijs.
Vrijdag 27 november

We maken vandaag een uitstap naar de watervallen van Algar
Het is een prachtig stukje natuur en we genieten ten volle